امروز زنگ نماز جلسه دبیران بود که دبیران با سابقه بالا تجربیاتشون رو در مورد اینکه چکارهایی انجام میدن که کمترین دانش آموز با نمره کم رو دارن، به این صورت که توی کلاس این معلم دانش آموز درسش خوبه اما در مورد درسهای دیگه نه! که یه مقداریش برمیگرده به مدیریت معلم! مواردی که خیلی روی اون تاکید داشتن:
- 1) سعی کنین هر جلسه، بله هر جلسه، حتی شده 2 تا سؤال از "تمام" دانش آموزان درس رو بپرسین.
- 2) حالا وقتی که می پرسین به دانش آموزان بگین که اگه نمره شون کم شد 3 دفعه فرصت دارین نمرات شون رو جبران کنن.
- 3) بعد حتما نمرات رو به صورت جدی ثبت کنین، که دانش آموزان بدونن نمرات ثبت میشه.
- 4) بعد از این پرسش ها، حتما بعد از هر فصل امتحان کتبی بگیرین.
- 5) مطالب خارج از کتاب یا اضافه بر کتاب رو سعی کنین کمتر کنین و فقط سعی کنین تمرکزتون روی کتاب اصلی باشه.
- 6) به دانش آموزان رحم نکنین! هم پرسش با جدیت هم امتحان با جدیت، سعی کنین از دانش آموزان درسخون سوال سخت بپرسین و به چالش بکشیدشون و بقیه دانش آموزان سوالات متوسط باشه. (دقیقاً تجربه دانشگاه، اون اساتیدی که خیلی ساده میگرفتن حرف های خوبی پشت سر استاد نمی زدن به قول معروف به دانش آموز نمیشه اعتماد کرد)
- 7) یه حرف عجیب! وقتی خودتون عاشقانه درس بدین! (فکرکنم منظورش خیلی خوب درس دادن، جدی بودن و پیگیر بودنه! ) دانش آموز هم عاشقانه درس میخونه!»
- 8) گاهی اوقات ومی نداره توی کلاس تشر بزنی سر دانش آموز کافیه نگاه کنی؛ اگه با داد و فریاد بخوای دانش آموز رو ساکت کنی دانش آموز میگه همه زورشو زد نتونست! با نگاهتون تنبیه کنین!
- 9) در آخرین مرحله که دانش آموز با هیچ کدوم از روشها ساکت نشد و وقتی دانش آموز داره کلاس رو بهم میریزه، بندازین بیرون و معرفی کنین به دفتر مدیریت مدرسه.
52- عینک معلمی(7): جلسه دبیران
51- عینک معلمی(6): آزمون و خطا یک ترم!
49- عینک معلمی(5): درد دل دانش آموز و همکاران
دانش ,آموز ,کنین ,آموزان ,کتاب ,نمرات ,دانش آموز ,دانش آموزان ,جلسه دبیران