1. برای سال های آینده سعی کنم که موقع تدریس جواب فعالیت ها و گفتگو کنید ها و غیره کتاب رو بگم، وقت نمیشه؟ خلاصه وار بگم، حتی بیشتر بدانیم های بزرگ رو هم خلاصه و کوتاه بگم، هم اینکه دانش آموز کتابش سفید نیست که جلوه بدی داشته باشه هم اینکه کار شدند، اگه هم یه مقدار وقت کم بیاد طوری نیست، وقت اضافه نیاد! اما خب باید یه مقدار از بودجه بندی جلوتر باشم، به قول گرگ مک کیون، نویسنده کتاب اصل گرایی باید بین اهدافمون یه حائلی قائل باشیم تا اگه اتفاق غیرمنتظره ای افتاد ازشون عقب نمونیم.

2. علیرضا دهقان، از همکاران گروه فرهنگیان 100 در توضیح کمپین نمره واقعی:  معلم هایی که سختگیریشون بیشتره اعتبارشون از نظر دانش آموز بیشتره.

3. یه نکته مهم و ریز که به ذهنم رسید که اجراش کنم اینه که بعد از اتمام درس یا جلسه بعدش با دانش آموزان با تست درس رو مرور کنم، ترجیحا با پروژکتور و پاورپوینت!

4. بعدا از مدرسه تصمیم گرفتم بیشتر در مورد نسل جدید (نسل دانش آموزان دهه هشتاد یا نسل z) مطالعه کنم، بعد از کلی سرچ به یکسری نتیجه گیری هایی رسیدم:

  1. ویژگی اول و نحوه برخورد
    • ویژگی: از آنجایی که اینها در خانواده های فرزند سالار بزرگ شدن » بنابراین:  1. خیلی زود اعتراض میکنند 2. خیلی زود عصبانی میشوند 3. زود احساسات و هیجاناتشون رو بروز میدن و خودسانسوری ندارند 4. در بیان خواسته هاشون صراحت دارند و شجاع هستند!
    • نحوه برخورد با این نوع رفتار: باید آنها را اقناع کنیم با گفتگوهایی که با اونها داریم.
  2. ویژگی دوم و نحوه برخورد
    • ویژگی: از آنجایی که حق رای از کودکی داشتن، طرفدار گفتگو هستند.
    • نحوه برخورد با این نوع رفتار: در موقعیت های تنش زا شنونده باشید؛ سعی کنین حرف هاشون رو بشنوید
  3. ویژگی سوم و نحوه برخورد
    • ویژگی: توجه به جزئیات!
    • باید تمام انتظاراتی که ازشون داریم رو به صورت دقیق بیان کنیم، همچنین نسبت به تعهدات و قول هایی که میدهیم هم توجه دارند بنابراین به آنها عمل کنیم.
  4. ویژگی چهارم و نجوه برخورد
    • واقع گرایانه
    • در گفتگو با آنها منطقی و واقع گرایانه صحبت کنیم.

5. توی جلسه گروه های آموزشی همه حرف دبیران این بود که دانش آموزان انگیزه درس خوندن رو از دست دادن؛ باید سعی کنم توی کلاسام بیشتر در مورد اهمیت اون درس و اهمیت و آینده درس، حداقل نیمه پر لیوان تحصیل رو براشون بگم، تا انگیزه بیشتری بگیرن؛ اینطوری حداقل خودم سرکلاسام راحت ترم.

52- عینک معلمی(7): جلسه دبیران

51- عینک معلمی(6): آزمون و خطا یک ترم!‏

49- عینک معلمی(5): درد دل دانش آموز و همکاران

44- عینک معلمی (1): روز اول تدریس

43- از دانشگاه تا مدرسه

55- عینک معلمی(8): قوانین!

57- عینک معلمی(8): جزئیات مهم!

ویژگی ,برخورد ,دانش ,نحوه ,بگم، ,کنیم ,نحوه برخورد ,دانش آموزان ,برخورد ویژگی ,واقع گرایانه ,هستند نحوه ,نحوه برخورد ویژگی
مشخصات
آخرین جستجو ها